You are currently viewing L’estiu i els cans

L’estiu i els cans

[ Baix en Castellano]

És estiu, és evident que fa calor, almenys en aquest hemisferi, i molts de nosaltres tenim un gos que engreixa o engrosseix la nostra família; hi ha moltes consideracions per fer quan es tracta del tema gossos-estiu, i tractaré de parlar-vos d’elles sense voler trepitjar ni el terreny de veterinaris ni el d’altres especialistes, atès que, la meva única especialitat és la de ser una persona que ha conviscut amb gossos durant tota la seva vida, i ja tinc molts anys.  

És fonamental per a la salut dels nostres peluts que sempre tinguin aigua a la seva disposició, i sembla una cosa evident i de calaix, però no ho és. Ens pot arribar a sorprendre la quantitat d’animals deshidratats que arriben als veterinaris o a les protectores, malament parats per un dèficit d’una cosa tan fonamental com és l’aigua. Ben fresqueta i neta, que ells s’ho mereixen!  

Esment especial a les protectores, però no per elles, sinó pels gossos que arriben a elles abandonats per persones que els van adquirir per Nadal, o quan sigui, i que s’han cansat d’ells perquè han deixat de ser cadells graciosos i s’han convertit en impediments per a les vacances. És redundant demanar que no els abandoneu, i estic segura que els qui llegiu aquestes notes no ho feu, però crec que és un treball de tots conscienciar sobre el tema. Un gos no és un objecte per a la diversió de l’ésser humà, és un ésser viu, fins i tot a nivell legislatiu ha deixat de tenir aquesta condició d’objecte de tràfic jurídic, per a tenir una contemplació especial, clar que, no tan especial com les seves mirades quan ens demanen una miqueta més de menjar humà. Perquè això, no els abandoneu!  

He citat les vacances (beneïda paraula!) i unes bones vacances no estan renyides amb que ens portem als nostres peluts. Si sou de platja, hi ha un llistat de platges, actualitzat a 2019, que permeten la presència de gossos, que us passo https://www.redcanina.es/playas-para-perros-en-espana/ Com no es permetrà que entrin els nostres xuxos si són molt més nets que molts humans que deixen les platges plenes de porqueria ? Deixeu-los gaudir d’un bany refrescant i molts jocs en la sorra. També de cada vegada hi ha més hotels que permeten l’entrada de cans, només heu de prendre-us una petita molèstia que és buscar els allotjaments dog-*friendly, que estan en internet, com gairebé tot…  

I, tant si us quedeu a la ciutat com si marxeu, mai, mai, deixeu als vostres companys dins del cotxe, o en un lloc on els raigs del sol els donin directament i no puguin escapolir-se. Les elevades temperatures poden provocar-los un cop de calor, que pot ser mortal.  

Us desitjo, doncs, un feliç estiu pelut! 

Article redactat per: Concepción Far
imatge per: https://pixabay.com/es/

El verano y los canes

Es verano, es evidente que hace calor, por lo menos en este hemisferio, y muchos de nosotr@s tenemos un perro que engorda o engrosa nuestra familia; hay muchas consideraciones por hacer cuando se trata del tema perros-verano, y voy a tratar de hablaros de ellas sin querer pisar ni el terreno de veterinarios ni el de otros especialistas, dado que, mi única especialidad es la de ser una persona que ha convivido con perros durante toda su vida, y ya tengo muchos años. 

 

Es fundamental para la salud de nuestros peludos que siempre tengan agua a su disposición, y parece una cosa evidente y de cajón, pero no lo es. Nos puede llegar a sorprender la cantidad de animales deshidratados que llegan a los veterinarios o a las protectoras, mal parados por un déficit de algo tan fundamental como es el agua. ¡Bien fresquita y limpia, que ellos se lo merecen!  

Mención especial a las protectoras, pero no por ellas, sino por los perros que llegan a ellas abandonados por personas que los adquirieron en Navidad, o cuando sea, y que se han cansado de ellos porque han dejado de ser cachorros graciosos y se han convertido en impedimentos para las vacaciones. Es redundante pedir que no los abandonéis, y estoy segura que los que leéis estas notas no lo hacéis, pero creo que es un trabajo de todos concienciar sobre el tema. Un perro no es un objeto para la diversión del ser humano, es un ser vivo, incluso a nivel legislativo ha dejado de tener esa condición de objeto de tráfico jurídico, para tener una contemplación especial, claro que, no tan especial como sus miradas cuando nos piden un poquito más de comida humana. Pues eso, ¡no los abandonéis!  

 

He citado las vacaciones (¡bendita palabra!) y unas buenas vacaciones no están reñidas con que nos llevemos a nuestros caninos. Si sois de playa, hay un listado de playas, actualizado a 2019, que permiten la presencia de perros, que os paso  https://www.redcanina.es/playas-para-perros-en-espana/ ¿ Cómo no se va a permitir que entren nuestros chuchos si son mucho más limpios que muchos humanos que dejan las playas llenas de porquería ? Dejadles disfrutar de un baño refrescante y muchos juegos en la arena. También de cada vez hay más hoteles que permiten la entrada de canes, solo tenéis que tomaros una pequeña molestia que es buscar los alojamientos dog-friendly, que están en internet, como casi todo… 

 

Y, tanto si os quedáis en la ciudad como si os marcháis, nunca, nunca, dejéis a vuestros compañeros dentro del coche, o en un lugar donde los rayos del sol les alcancen directamente y no puedan zafarse. Las elevadas temperaturas pueden provocarles un golpe de calor, que puede ser mortal.  

¡Os deseo,  pues,  un feliz verano perruno! 

 

Artículo redactado por: Concepción Far

Imagen de: https://pixabay.com/es/ 

Deixa un comentari